Brunch is the way to do it

Det antagligen bästa målet på dagen är brunchen vilket kanske också är det man äter mest sällan. Igår bjöd jag in på Scones, raspberry pancakes med jordgubbar och så choklad och fudgemuffins till de flera litrena kaffe som pressades. Egentligen hade jag tänkt att bjuda på hallon & granatäppelsmoothie också med det orkade jag inte göra när det väl blev dags, eftersom jag är lat.


(hemma hos mig får man välja precis vilken kaffekopp man vill ur de olika serviserna såklart)


Choklad och Fudgemuffins:

2 ägg
2 dl socker
1 tsk vanliljsocker
50g margarin
1½ dl mjölk
2-3dl mjöl
2-3msk kakao
2 tsk bakpulver

100gram fudge
100g god choklad


Sätt ugnen på 175grader

Rör ägg och socker tills det blir vitt och pösigt.
Tillsätt kakao och vaniljsocker, rör om.
Blanda vetemjöl och bakpulver i en separat bunke, tillsätt hälften och rör om till en jämn smet.
Smält matfett, blanda i mjölk och låt sjuda bara en liten stund blanda i smeten och tillsätt resten av mjölblandningen och rör om till en jämn smet.
Hacka fudge och choklad i lite olika stora bitar, inte för smått och inte för stort. (Pedagogiskt!)
Täck bottnen i muffinsformarna med smet, häll på litefudge och choklad bitar, varva med smet och fortsätt så tills muffinsformen är fylld ungefär till hälften.

In i ugnen i ca 20min
Låt svalna innan servering.

Inga kommentarer: