Silikon till brö'na

Världens kanske fiffigaste uppfinning kan vara bakformar i silikon och muffinsformar i silikon är nog körsbäret på cupcaken!
Bra och stabil, finns i massa fina färger, återanvändningsbara, lätta att diska och framförallt: så himla lätt att plocka muffinsarna ur. Inget papper som fastnar utan bara HEPP och så är muffinsen fri.
Mina fick jag i julklapp och kommer från lagerhaus i fina glada färger men man kan hitta dem på de flesta ställen som säljer baktillbehör.

de här hiskeligt söta silikonformarna kommer från märket Rice och finns att köpa på www.krumelur.jetshop.se



En av mina just nu måste-ha-saker är ett muffinsträd, hur fint som helst. Muffinsträdet kan vara det nya kakfatet, som i en cupcakeaffär fast hemma.
Det här kommer från:
http://www.bagarenochkocken.se

1 kommentar:

Ehpsson sa...

Jag såg en jättefin silikonform i form av en ros som jag ville köpa till dig, men den som inga penga har han får inga roserformar köpa.